20190429_160837
    21 February 2020

Rocroi

France

Vanmorgen rond 9 uur vertrokken uit Someren binnendoor naar onze eerste stop in Rocroi, Frankrijk. Op ons gemakkie door België met een paar hele mooie stukjes natuurgebied en leuke kleine plaatsjes. Na aankomst een rondje gemaakt door Rocroi en over de stadswallen, erg leuk. Nu is t tijd voor een warme chocomel want de wind is erg guur. Straks lekker erwtensoep met pannenkoeken en dan is er morgen weer een nieuwe dag. Cp Rocroi N49.92368 E4.51697 Sitecode campercontact 28044

Allibaudières

Assenay

Het Romeinse kerkje in Moussey

Saint-Florentin

13°

Vanmorgen op tijd vertrokken omdat we ongeveer 600 kilometer wilden rijden. Prachtige route weer van Rocroi naar Montpeyroux, maar we zijn gestopt in Saint Florentin, omdat t prachtig weer was en t stadje echt de moeite waard. Daarna doorgereden naar Beine op de camperplaats bij een wijnboer. Cp Domaine Alain Geoffroy Coördinaten N47.8213 E3.71791 Sitecode campercontact 64283

12°

Zondagochtend en de Puy de Dome

La Canourgue

23 February 2020

17°

475 kilometer gereden met schitterend weer, het was vanmiddag 21 graden zelfs, heeeeerlijk. rond 4 uur aangekomen in La Canourque op zo'n 150 km van Montpellier. We komen dus al aardig in de buurt van Spanje. Het dorp hier zou het Venetië van Frankrijk zijn maar dat is toch erg overdreven. Het is mooi om te bekijken maar met een half uurtje is t wel klaar. Cp Air Municipale Coördinaten N44.4334 E3.2117 Sitecode campercontact 15392

Clermont-l'Hérault

24 February 2020

Trouillas

24 February 2020

23°

Prachtige route van La Canourque naar Trouillas net voorbij Perpignan. En wat een mooi weer. 25 graden en daar moeten we wel effe aan wennen. We hebben onderweg effe getankt en wat boodschapjes gedaan. Rond half 2 zijn we op de camperplaats in Trouillas aangekomen en meteen de korte broek aan gedaan. Nu uitkijken dat we niet verbranden 😂😂😂 T is hier echt prachtig. En zo rustig ook, alleen de vogeltjes hoor je fluiten. Er staat een citroen boom die afgeladen is met vruchten en het uitzicht is fenomenaal. We kijken uit op het albera massief en morgen gaan we naar Spanje 👍👍 Cp Ferme de la Canteranne Coördinaten N42.61425 E2.81588 Sitecode campercontact 63222

Eerste dag in Spanje

25 February 2020

15°

Vanmorgen rond 10 uur de Spaanse grens gepasseerd en onderweg naar Platja d,Aro , daar willen we blijven vandaag. Maar toch maar liever niet🤣🤣🤣 T is er zo afgeladen met campers dat er geen speld tussen te krijgen is, Pppfffttt en de ene loopt met krulspelden en de ander met een joggingbroek en weer een andere is kwaad op iemand die 2 plaatsen in beslag neemt, er staan wel meer dan honderd campers en daar gaan we echt niet tussen staan. Onze Sem zou niet buiten durven🤣 Dat is niets voor ons, en omdat t nog vroeg is gaan we eerst maar effe lunchen,ergens heerlijk rustig. We zoeken op campercontact en vinden 30 km verder, een beetje in t binnenland, in t dorpje Salitja, een cp bij een grote boerderij, lekker rustig en alles bij de hand. Die drukte is aan ons niet besteed. Hier kunnen we lekker wandelen en lezen. Cp Granja Mas Bes Coördinaten N41.90706 E2.74229 Sitecode campercontact 63951 (Polarsteps heeft een vlucht toegevoegd en navenant ook de kilometers bijgesteld, ik heb geprobeerd die eruit te halen maar helaas)

Vilobí D'Onyar

25 February 2020

14°

Op Granja Mas Bes bleven we 2 nachten. De tweede dag hebben we een stuk gefietst

Sant Just Desvern

27 February 2020

19°

Hele fijne camperplaats om Barcelona te bezoeken, vlak bij de stad. Op de fiets is t dan maar 8 kilometer. Alles aanwezig en maar 8 euro per nacht Cp Saint just desvern Coördinaten N41.3956 E2.0725 Sitecode campercontact 55475

• Barcelona

28 February 2020

16°

Vandaag op de fiets Barcelona in. We beginnen bij camp Nou, het stadion van Barça, aan de buitenkant is t niet zo spannend en om binnen te komen betaal je rond de 40 euro minimaal. Dan moet je wel echt fan zijn. Daarna door naar de venetiaanse poort en de magische fontein, die t helaas niet doet omdat ze er aan t werken zijn. Van daaruit naar de Rambla waar we beginnen aan de zee bij de poort van Barcelona, erg leuk en ontzettend druk. Leuk tussen de kraampjes en de eettentjes door. Elke rotonde heeft een prachtig beeld in het midden en ik heb er een paar op de foto gezet. Omdat we ivm onze Sem niet al te lang weg kunnen blijven moeten we weer door en we fietsen naar de Arc de Triomf, waar we onze boterham eten. Dan is t spektakelstuk aan de beurt, de Sagrada Familia,wat een bouwwerk. Ongelofelijk, zo mooi Ze zijn begonnen met bouwen in 1882 en hij is geopend in 2010. Maar nog steeds zijn ze bezig, ontworpen door Gaudi. Fietsen hier is af en toe ronduit gevaarlijk dus we lopen stukken of fietsen over de stoep( dat doet iedereen hier) T stikt er van de scooters en steps. Maar vooral veel auto's en ik ben blij dat t niet zo warm is want de uitlaatgassen zijn verschrikkelijk.

Tres Cales, Les

29 February 2020

21°

Na 2 nachten Barcelona gaan we naar de costa daurada, naar t plaatsje Sant Jordi d,Alfama. Prachtig recht aan zee, heerlijke temperatuur en langs ons mensen uit Budel🤣🤣 Hier blijven we 2 nachten en maken een paar fijne wandelingen. Gedoogplaats sant Jordi Coördinaten N40.54.3888 E0.495355 Staat niet op campercontact wel op park4night

• Parque Natural del Delta de l,Ebre

2 March 2020

18°

Vanmorgen na een bezoekje aan de mercadona (supermarkt) door gereden naar t nationaal park l,Ebre. T waait als een gek en we hadden vanmorgen onze eerste regenbui sinds we vertrokken zijn. Gelukkig was t maar 45 km verder,want rijden met windvlagen van 80 km per uur is ook niet leuk. Nu staan we in t nationaal park en hier zouden flamingo,s zijn 🦩🦩🦩🦩🦩🦩🦩. Ik denk dat ze weggewaaid zijn😂🌬 T zonnetje schijnt heel lekker en in de camper is t lekker warm, we lopen een rondje maar t is nie lollig nie. Dus maar wat lezen en thee drinken. Cp Casa de Fusta Coördinaten N40.65855 E0.67468 Sitecode campercontact 14262

• stellón De La Plana/Castelló De La Plana

3 March 2020

23°

Vanmorgen weer een stukje verder naar t zuiden, we stoppen in Castellon de la Plana. De cp ligt prachtig aan t strand en we hebben geluk want t laatste plaatsje is voor ons. Hier kunnen er 40 staan en na ons komen er nog heel veel die langs de straat moeten parkeren. De Mazzel is er ook en er staan veel Nederlanders die al op de terugweg zijn. We maken een strandwandeling en dan gaat het weer harder waaien, terwijl t erg warm is . De ramen van de camper kunnen niet open door de wind en savonds blijft t erg benauwd binnen. Smorgens is t heerlijk weer en laten we eerst de drone effe op. Dan fietsen we naar de stad en lopen door t centrum, er is een leuke mercat (markthal) met vis en groenten en fruit. Op de terugweg effe naar Lidl en dan de korte broek aan en in de zon. Cp El Grau de Castellon Coördinaten N39.97979 E0.02292 Sitecode campercontact 48883

•  Palomar

5 March 2020
    22°

Na 2 nachten in Castellon de la Plana geeft t weerbericht opnieuw erg veel wind, dat is natuurlijk aan de kust veel erger en dan word je op t strandgezandstraald. We gaan een stukje t binnenland in en komen uit bij camping font de sis in El Palomar. Echt een klein Spaans dorpje en een mooie omgeving met olijfbomen, sinaasappelbomen en citroenbomen. En af en toe ook amandelbomen die al aardig vruchten dragen. Ook de Mazzel is hier, ze gaan dezelfde kant op als wij en we doen gezellig n bakkie. S,avonds is de lucht prachtig van kleur en ik ben verbrand🤕, we hebben de hele dag de korte broek aan gehad. Ook hier staan we 2 nachten Camping Font de Sis Coördinaten N38.85763 E0.50283 Sitecode campercontact 24744

• Sax

7 March 2020

19°

Onderweg naar Aspe

• Aspe

7 March 2020

23°

Vandaag aangekomen op Dos Geckos in Aspe bij John en Rolien, meteen aan de koffie🤣🤣. Heel mooi plekje,erg rustig met alleen t geluid van de vogeltjes. Er kunnen hier maar 4 campers staan, dus maar goed dat we gereserveerd hebben. We blijven hier een week want er is van alles te zien in de buurt en T is de hele week mooi weer. Smorgens 8 maart kunnen we al gelijk buiten ontbijten, de eerste keer. Daarna fietsen we effe naar Aspe,in de korte broek en met helm op,omdat t zondag is is t erg rustig en dat is fijn voor het filmen en het maken van foto's. Dinsdag gaan we terug want dan is t markt. Dinsdagochtend op de fiets naar de markt en de markthal, echt een heel klein marktje Met voornamelijk kleding uit het jaar 0. De markthal is ook heel klein maar wel leuk, het fruit blinkt alsof t allemaal is opgepoetst. Woensdagochtend weer op de fiets, nu naar Novelda en omdat t 27 graden wordt vertrekken we om 9 uur zodat onze Sem niet zo lang binnen hoeft te zitten. Het is 13 km naar t kleine kerkje van Novelda en een heerlijke route om te fietsen. We bekijken het kerkje, dat in de stijl van Gaudi is gebouwd en de ruine van het kasteel dat er langs ligt en in een driehoek is gebouwd. Daarna naar de stad maar die is niet zo interessant vinden we. Dus nog effe een stokbroodje scoren en terug naar Dos Geckos om te relaxed Op donderdag is John jarig en we zijn uitgenodigd voor de BBQ, rond 3 uur eerst koffie met gebak en dan gaat de BBQ aan, heerlijk gegeten👍 Vrijdag is een rustige dag en T weer gaat veranderen. We kijken hoe t ervoor staat met t corona virus en weten niet zo goed wat we moeten doen. In ieder geval gaan we hier morgen weg en rijden wat richting t noorden. Cp Dos Geckos Coördinaten N38.32259 E0.79078 Sitecode campercontact 88733

• Onderweg naar Frankrijk Cornovirus dus naar huis

14 March 2020

Gan

14 March 2020

14°

Na een lange dag rijden zijn we de grens overgestoken naar Frankrijk. T was heel stil op de weg vanwege corona en we konden flink door rijden. Cp Cave de Jurancon Coördinaten N43.23675 E0.38975 Sitecode campercontact 30284

• Cubnezais

15 March 2020

20°

Ongeveer 250 km gereden vandaag en gestopt bij een wijnboer net boven Bordeaux, camper gewassen en in de zon gezeten. Morgen weer een dag. Cp Chateau Bertinerie Coördinaten N45.076 E0.41293 Sitecode campercontact 25185